|
Systemy Informatyczne służą
gromadzeniu i przetwarzania informacji w obszarach:
·
PS - pomoc społeczna ;
·
WRiSPZ - wspieranie
rodziny i system pieczy zastępczej
·
SR -
świadczenia rodzinne
·
SW –
świadczenia wychowawcze
·
FA -
fundusz alimentacyjny
·
OP-3 - Opieka nad
dziećmi w wieku do lat 3
·
Obszar osób
niepełnosprawnych
·
KDR - Karta Dużej Rodziny
W obrębie Wydziału Polityki Społecznej
funkcjonują aplikacje :
Centralna Aplikacja
Statystyczna CAS
Rejestr żłobków Rejestr
żłobków
Rejestr Jednostek Pomocy Społecznej RJPS
Moduł Zarządzania Tożsamością MZT moduł MZT
SI KDR -
Karta Dużej Rodziny
SYSTEMY INFORMATYCZNE - OTWÓRZ
Pozyskane informacje
umożliwiają optymalną organizacje struktury pomocy społecznej w województwie
oraz pozwalają na maksymalne wykorzystywanie środków finansowych oraz
strategiczne planowanie, poprzez co pomoc jest efektywniejsza i trafia do osób
najbardziej potrzebujących.
Przetwarzając je na
poziomie wojewódzkim w Wydziale Polityki Społecznej otrzymujemy zbiorczą
informację na temat stanu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, obszaru
pieczy zastępczej, funduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych oraz opieki
nad dziećmi do 3 lat w województwie.
Zbiorcze informacje z
poziomu województwa są przekazywane do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
gdzie, zebrane i przetworzone dane umożliwiają analizę stanu udzielanej pomocy
realizowanej przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej.
Szanowni Państwo,
Pragniemy poinformować, że z dniem 25 maja 2018 r. ulegają zmianie zasady
świadczenia usług Centralnego HelpDesku.
Zmiany wynikają z istotnych przyczyn, jakie stanowi wejście w życie przepisów europejskiego
rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas
obowiązek dostosowania się do nowych regulacji prawnych. Jednocześnie chcemy
świadczyć naszą usługę na przejrzystych zasadach, dlatego wprowadziliśmy jasne,
łatwiejsze w zrozumieniu zapisy.
Zmianie ulegają przepisy, na podstawie których przetwarzane są dane osobowe,
będą one dotyczyły wszystkich Użytkowników.
W związku z wejściem w życie nowych przepisów o ochronie danych osobowych
kliknij w link: https://www.hd.sygnity.pl, aby zalogować się do aplikacji
CHD i wyrazić zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych*). Jeśli nie wyrazisz
zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych nie będziesz mógł przekazywać
zgłoszeń serwisowych rejestrowanych w Centralnym Help Desku
dostępnym pod adresem http://www.hd.sygnity.pl, a Twoje konto zostanie zawieszone
i usunięte.
------------------------------------------------
*) W przypadku problemów z zalogowanie (brak znajomości loginu i/lub hasła)
proszę o wysłanie stosownej prośby w celu ich uzyskania, na skrzynkę hd.administrator@sygnity.pl,
wraz z niezbędnymi informacjami:
1) jakiego produktu/ów (aplikacji) firmy Sygnity / Sygnity Business Solution,
Państwo używają ?
2) proszę o podanie pełnych danych adresowych oraz
nazwę instytucji, której prośba dotyczy ?
------------------------------------------------
Z poważaniem
Centrum Usług Informatycznych
Administrator HelpDesk
------------------------------------------------------------
Sygnity Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul.
Franciszka Klimczaka 1 z kapitałem zakładowym w wysokości 11.886.242 złotych w
całości wpłaconym, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru
Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział
Gospodarczy, pod numerem KRS 0000008162, NIP 586-000-52-93, posiadająca
certyfikację jakości w zakresie normy ISO 9001:2008 - FM 35654 i bezpieczeństwa
informacji ISO 27001:2005 - IS 590694.
Uwaga! Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub
podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać treści chronione
przepisami prawa. Wgląd w treść wiadomości otrzymanej omyłkowo, dalsze jej
przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź
podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w niej informacje przez
osobę lub podmiot nie będący adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca
korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy
i usunięcie tego materiału z komputera.
Attention! The information transmitted is intended only for the person or entity to which
it is addressed
and may contain confidential and/or privileged material. Any review, retransmission,
dissemination or other use of, or
taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than
the intended recipient is not permitted. If you received
this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
------------------------------------------------------------
Uwarunkowania prawne
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy
społecznej Dz. U. nr 64 z 2004 r., odnosi się do zagadnień
informatyzacji jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w kilku
miejscach.
Nakazuje sporządzanie sprawozdawczości
i przekazywanie jej również w wersji elektronicznej,
z zastosowaniem systemu informatycznego:
l
gminom -
przekazywanie właściwemu wojewodzie (Art. 17, ust. 1, pkt 17),
l
powiatom -
przekazywanie właściwemu wojewodzie (Art. 19, ust.1, pkt 17),
l
samorządom
wojewódzkim - przekazywanie właściwemu wojewodzie (Art. 21, pkt 7), oraz
l
wojewodom -
przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego
(Art. 22, pkt 12).
Przepływ danych i środków finansowych w SI Pomost
ZGODNOŚĆ DANYCH
Jest to zgodność w danym okresie liczona, jako stosunek
wartości zrealizowanych
i zarejestrowanych świadczeń w SI POMOST do faktycznie wydatkowanych
środków na realizację świadczeń (na podstawie sprawozdania wykonywanego ręcznie
dla Ministerstwa Finansów RB-28).
Zgodność jest liczona narastająco w danym roku i podawana
w procentach. Procent zgodności jest widoczny w sprawozdaniu z realizacji
świadczeń (Rs01), które jest elementem zbioru centralnego generowanego w SI
POMOST.
Zadania Jednostek Organizacyjnych Pomocy
Społecznej szczebla gminy (OPS) i powiatu (PCPR) związane
z eksploatacją Systemu Informatycznego „POMOST”
Do zadań jednostek wykorzystujących
nieodpłatnie udostępniane przez ministra oprogramowanie należy:
l
Terminowe
i poprawne przekazywanie elektronicznych wersji sprawozdań oraz zbiorów
centralnych,
l
Informowanie
właściwego WPS UW o wszelkich wykrytych błędach w oprogramowaniu
oraz innych problemach z jego wykorzystaniem,
l
Zasilanie aplikacji
właściwymi, poprawnymi danymi